کد خبر 1654706
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳
هواشناسی نمایه

از امروز (دوشنبه) تا چهارشنبه کاهش دما به طور میانگین بین هفت تا ۱۲ درجه در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد و بارش در نقاط سردسیر شمال غرب و ارتفاعات رشته کوه البرز به صورت برف خواهد بود.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان هواشناسی، امروز (دوشنبه) سامانه بارشی در نوار شمالی کشور فعال است. در برخی مناطق شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق، افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

امروز همچنین با تقویت جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر، بارش باران در مازندران و گیلان تشدید می شود و بارش باران و برف در ارتفاعات البرز غربی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رخ می دهد.

سه شنبه این وضعیت در نوار شمالی ادامه خواهد داشت و علاوه بر آن در دامنه های زاگرس مرکزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور نیز افزایش ابر، وزش باد شدید و گاهی رگبار پراکنده پیش بینی می شود. طی این روز افزایش وزش باد در مناطقی از مرکز، شرق و شمال شرق رخ می دهد.

چهارشنبه و پنجشنبه در غرب سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز شامل استان های قزوین، البرز و تهران، دامنه های زاگرس واقع در شمال استان های همدان و مرکزی، ابرناکی، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش باران و برف پیش بینی می شود.

طی این روز این سامانه در جنوب غرب، جنوب، مرکز و شرق کشور نیز فعال خواهد بود و سبب افزایش ابر و وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق به ویژه در شمال استان های بوشهر، فارس و کرمان می شود.

جمعه در شرق سواحل دریای خزر و در استان های واقع در شمال شرق، ابرناکی و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود و اوایل شب این موج از شمال شرق کشور خارج می شود. همچنین در جنوب غرب و جنوب کشور رگبار پراکنده رخ می دهد.

شنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، ابرناکی و بارش در اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می شود و همچنین با گذر امواج تراز میانی از غرب کشور، در مناطقی از نوار غربی و جنوب ابرناکی و رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

دریای خزر تا روز چهارشنبه و خلیج فارس دوشنبه تا چهارشنبه مواج است.

آسمان امروز تهران صاف تا کمی ابری در بعدازظهر با وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک خواهد بود. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۲۲ و کمینه دمای آن به ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس